ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΤΑ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

image

Οι περισσότεροι ίσως και μόνο στο άκουσμα της λέξης «μαθηματικά» αρχίζουν να αίσθανονται ένα μικρό ανακάτωμα στο στομάχι. Από τη στιγμή που τη διάβασες τούτη εδώ τη στιγμή,οι νευρώνες του μυαλού κάνουν τέτοιες συνδέσεις ώστε να σου έρχονται εικόνες με διαγωνίσματα μαθηματικών συνοδευμένα από παταγώδη αποτυχία,περιέργους τύπους,κάτι βόδια και 4 αγελάδες και ατελείωτες ώρες που αυτό που θέλαμε να αποδείξουμε δεν έβγαινε το άτιμο. Και ήταν και αυτοί οι γεωμετρικοί τόποι,στριμμένα άντερα,ρε γαμώτο! Όμως,τα μαθηματικά έχουν και μια άλλη όψη. Πιο διασκεδαστική και βρίσκεται παντού! Οπότε αφήσου για λίγο και μην είσαι τόσο προκατειλημμένος απέναντι τους.

1)

image

Δεν ξέρω ποιο διεστραμμένο μυαλό σκέφτηκε να συνδυάσει τα τορτελλίνι με συναρτήσεις και 3D απεικονίσεις,πάντως το βιβλίο υπάρχει και παίρνει χρυσό σκούφο ,μάλιστα ,για την έμπνευση!

2) 

image

image

Οι παραπάνω εικόνες δεν είναι ψυχεδελλικά δημιουργήματα κάποιου καλλιτέχνη ,αν και θα μπορούσαν κάλλιστα. Ονομάζονται fractals ,ελληνιστί μορφοκλάσματα και ουσιαστικά fractal είναι ένα γεωμετρικό σχήμα που επαναλαμβάνεται αυτούσιο σε άπειρο βαθμό μεγέθυνσης, κι έτσι συχνά αναφέρεται σαν «απείρως περίπλοκο». Παρουσιάζεται ως «μαγική εικόνα» που όσες φορές και να μεγεθυνθεί οποιοδήποτε τμήμα του θα συνεχίζει να παρουσιάζει ένα εξίσου περίπλοκο σχέδιο με μερική ή ολική επανάληψη του αρχικού. Καταλάβατε τίποτα; Εγώ όχι και πολλά,πάντως όπως και να ‘χει το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό.

3) 

image

image

image

Origami! Αυτή η παλαιά ιαπωνική τέχνη,όπου το δίπλωμα ενός κομματιού χαρτί,αποκτά άλλη διάσταση! Και έδω τα μαθηματικά έχουν βάλει την ουρίτσα τους,αφού για να δημιουργηθούν αυτά τα περίτεχνα σχέδια,όσο και να το κάνεις ,μια γνώση γεωμετρίας χρειάζεται.

4) 

 image

 Όλοι έχουμε προσπαθήσει να βρούμε τη χρυσή τομή σε ένα ζήτημα,έτσι δεν είναι; Μόνο που και αυτός ο όρος προέρχεται από τα μαθηματικά (ω!τι έκπληξη!). Πρόκειται για τον αριθμό φ  που έχει πάρει και το όνομα χρυσός ή ακόμα θεϊκός λόγος. Λέγεται,ότι χαρακτηριστικό του είναι να δίνει αρμονικές αναλογίες στο μάτι του ανθρώπου και υπάρχει παντού στη φύση ακόμα και στο ανθρώπινο σώμα. Πολλοί υποστηρίζουν ότι υπάρχει σε έργα του Da Vinci όπως » Ο άνθρωπος του Βιτρούβιου » και η » Μόνα Λίζα » . Δεν είναι μάλιστα λίγες οι εφαρμογές του στην αρχιτεκτονική και ευρύτερα στην τέχνη. Το χρησιμοποιούν και οι πλαστικοί χειρουργοί,κορίτσια!

image

***bonus 

Για το τέλος δε θα μπορούσα να μην μπω στον πειρασμό να προτείνω 3 αριστουργήματα της μαθηματικής λογοτεχνίας. Δεν απαιτούν εξειδικεύμενες μαθηματικές γνώσεις παρα μόνο λίγη διαίσθηση και φαντασία:

• Το θεώρημα του παπαγάλου – Denis Gedj

• Ο θείος Πέτρος και η εικασία του Γκόλντμαχ- Απόστολος Δοξιάδης

• Τα τέσσερα χρώματα του καλοκαιριού – Τεύκρος Μιχαηλίδης

Μετά από αυτό το κείμενο,μπορείτε ελεύθερα να φώναξετε: Ναι! Τελικά,είναι παντού!

Advertisements

2 thoughts on “ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΟΠΩΣ ΔΕΝ ΤΑ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ!

  1. Ο/Η fantra13 λέει:

    Γι’ αυτό τελικά δεν χώνευα τα μαθηματικά στο σχολείο: Αντί να μας δείχνουν τέτοια ωραία πράγματα, μας τρέλαιναν στις εξισώσεις και στις συναρτήσεις!

    Graphic novels με θέμα τα μαθηματικά σίγουρα θα ξανά-διαβάσω 😉

    Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s