ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ!

Advertising_quotes

Η ιστορία της διαφήμισης είναι μακρά και άκρως ενδιαφέρουσα! Αντανακλώντας το κοινωνικό-πολιτικό- οικονομικό γίγνεσθαι της εκάστοτε εποχής, διαφημίσεις του ’50, ’60 ή και πολύ παλαιότερες, μας βοηθούν να βγάζουμε συμπεράσματα για τις τότε συνθήκες. Ανέκαθεν, βέβαια, οι διαφημίσεις, προσπαθούσαν να εξαπατήσουν-παραπλανήσουν και να «πιάσουν» ένα αφελές θύμα. Ακόμα και τώρα που υποτίθεται ζούμε στον 21ο αιώνα και τα δεδομένα γνώσεων είναι κατα πολύ περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν, συνεχίζουμε να την «πατάμε» με καλά προωθημένα προϊόντα (βλ. υαλουρονικό οξύ κλπ). Άρα δεν μπορούμε να κατηγορήσουμε και πολύ τις παλαιότερες γενιές για αφέλεια. Όμως τι γίνεται όταν κάποιες διαφημίσεις είναι εξόφθαλμα σοκαριστικές; Που όταν τις κοιτάς σε κάνουν να αισθάνεσαι αμήχανα και να αναρωτιέσαι: τι στο καλό σκέφτονταν οι άνθρωποι πριν κάποια χρόνια; Κάνοντας μια αναζήτηση στο διαδίκτυο βρήκα τα παρακάτω:

• Πώς μια διαφήμιση για γραβάτες μπορεί να γίνει άκρως μισογυνίστικη; Ιδού! Σημείο-κλειδί η φράση: «(ties) that tell her it’s a man’s world… And make her so happy it is.» -Sir, yes, sir! (Not)

Vintage_ads

• Χωρίς σχόλιο φυσικά! Ακόμα αναρωτιέμαι, αν όντως είχε κυκλοφορήσει έτσι ή πρόκειται για προϊόν μοντάζ. Σε κάθε περίπτωση… Εμετικό!

Μισογυνίστικες_διαφημίσεις

• Θες να διαφημίσεις βιταμινούλες; Ε! Ευκαιρία να βάλεις και μια πινελιά μισογυνισμού:

Shocking_ads

• Τι εννοείς στερεότυπη αντίληψη ότι οι «γκόμενες» σαφώς και πρέπει να νοιάζονται μόνο για την εμφάνιση; Συγγνώμη! Είδες κανέναν να ρωτά αν είναι έξυπνη;

image

• ΟΥΔΕΝ ΣΧΟΛΙΟΝ!!!

image

• Δυστυχώς ρατσιστικές απόψεις, είναι δύσκολο να εκριζωθούν. Ακόμα και σήμερα τα πράγματα δεν είναι και πολύ καλύτερα.

Ρατσιστικές_διαφημίσεις

• Τη λες και μακάβρια… Δεν ξέρω ποιο σκοτεινό μυαλό τη σκέφτηκε, αλλά οφείλω να παραδεχθώ πως ο dark εαυτός μου, χαμογέλασε αμυδρά.

image

• Έχετε ένα μπουκάλι γνωστού αναψυκτικού και μια μπάλα παγωτό. Τι πιο φυσιολογικό από το να ρίξετε την μπάλα μες τη 7-up και να την προσφέρετε στο μικρό σας βλαστάρι; Να μάθει από μικρό τι σημαίνει υγιεινή διατροφή.

image

• Είσαι νέα μαμά, θες να κυκλοφορείς άνετη και ωραία. Όμως το μωρό σου, αποτελεί ένα μικρό εμπόδιο. Βάλτο σε μια βαλίτσα και ησύχασες.

image

• Ποιος δε θέλει τρώγοντας να γίνει τελικά ένα μικρό γουρουνάκι;

image

• Δύο top ανόητες διαφημίσεις για το τσιγάρο:

image

image

• Με τι άλλο θα ταιριάξεις το ροζουλί σου κραγιόν, αν όχι με μια ροζ Mustang;

image

• Τι να σχολιάσω για την ακόλουθη διαφήμιση; Κάποια στιγμή στερεύεις…

image

• Ζεις κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και το μόνο που βλέπεις είναι θανατικό γύρω σου. Οφείλεις να κάνεις τα κουμάντα σου:

image

• Φάε Mentos. Κι ο Einstein, mentos έτρωγε όταν σκεπτόταν την ειδική θεωρία της σχετικότητας (μάλλον).

image

• Και για το τέλος… Βραβείο διαφήμισης: «ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΔΕΝ ΘΑ ‘ΘΕΛΑ! ΘΑ ΚΟΛΑΣΤΩ, ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ…»

image

Advertisements

6 thoughts on “ΣΟΚΑΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΕΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ!

  1. Ο/Η Άιναφετς λέει:

    Εξαιρετική έρευνα Παναγιώτα και παρόλο που αυτές οι διαφημήσεις ανήκουν σε άλλες εποχές, οι σημερινές κατά τη γνώμη μου, είναι πολύ πιο ύπουλες, πολλές χρησιμοποιούν το χιούμορ (είναι μόδα!) για να σου πουλήσουν οτιδήποτε, άλλες σοκάρουν (το ουίσκι με το σλόγκαν «keep walking») δλδ αν θέλεις να προχωρήσεις στη ζωή σου, να πίνεις ουίσκι!!! 😦
    Δεν μιλάω για τα αρώματα που υπόσχονται ερωτικές επιτυχίες (χαχαχα!) 😛
    Μη ξεχνάμε και τα εκάστοτε τραγουδάκια που συνοδεύουν πολλές διαφημήσεις που σου «κολλάνε» και δεν μπορείς να τα ξεφορτωθείς…»είμαι χαρούμενη ψωνίζω στον Βερ…!»
    λαλαλα! κλπ κλπ! 😉
    Δεν θ’ απλώσω άλλο σεντόνι, χιχιχι! γιατί καθώς γράφω, μου έρχονται στο νου πολλές που τι σημαίνει; Πως για να τις θυμάμαι, οι διαφημιστές έκαναν πολύ πολύ καλή δουλειά, γιατί κατάφεραν και τις πέρασαν στο υποσυνείδητο μου/μας που λατρεύει την συνήθεια!!! 😀

    ΑΦιλάκια χαλάρααααααααααααααα! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Έχεις δίκιο Στεφανία! Το παιχνίδι τώρα είναι πολύ ύπουλο. Ζούμε σε ένα κόσμο άπειρου marketing. Όπως λες κι εσύ, για παράδειγμα, τραγούδια που αρχικά μας είναι αδιάφορα, από την πολλή επανάληψη στο τέλος καταλήγουν να μας αρέσουν. Επίσης εγώ το έχω άχτι με όλα αυτά τα ψευδο-φαρμακευτικά προϊοντα που υπόσχονται λαγούς με πετραχήλια έναντι αδρής αμοιβής (ένα μπουκαλάκι υαλουρονικό κοστίζει κάπου 30€) και επιστημονικά αποδεδειγμένα δεν προσφέρουν τίποτα!!! Έχει στηθεί μια τέλεια κομπίνα και δεν επεμβαίνει κανείς!

      Μου αρέσει!

  2. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    Παναγιωτακι μου, εξαιρετικό άρθρο…Τι να πω εγω τώρα…Κάποτε, στα τέλη της δεκαετίας του 90 που τελείωνα το σχολείο,το να δουλεύεις στο χώρο της διαφήμισης ηταν πολυ μόδα και ονειρευομουν να ενταχτω εκει ως κειμενογραφος…έχω μάλιστα κάνει και μια μικρή πρακτική σε αντίστοιχη εταιρεία…Τελικα αυτό δεν συνεχίστηκε, ούτε θα άντεχα τα εξαντλητικά τους ωράρια…οι διαφημίσεις που παραθέτεις παραπάνω καταπληκτικές ως δείγματα παραπλάνησης, μισογυνισμου κτλ (την legg την γνώριζα κ είχα αηδιάσει ήδη). Νομίζω ωστόσο ότι οι διαφημίσεις αποτελούν ένα κράμα παρούσας οικονομιας και εκάστοτε πολιτισμού κ ιδεών, για τον λόγο αυτό και άλλες είναι πολυ κακές, άλλες ομως μπορούν να σε κάνουν να σκασεις κ ένα χαμόγελο ( αξέχαστες οι τύπου με τον επαρχιώτη αστυνομικό και τη φράση του ‘put the kot (τις κότες) down slowly ) (δεν θυμάμαι το προίον, αλλα έχω συγκρατήσει την ατάκα-που κατα θεωρία συγκεκριμένου μαθήματος που έκανα στο πανεπιστήμιο, αυτο σημαίνει ότι η διαφήμιση απέτυχε πλήρως, αφου το σλόγκαν έμεινε περισσότερο στη συνείδησή μου απο το ίδιο τι προίον που προωθούσε, χιχι-. Σημαντική επίσης πρόοδος έχει γίνει στο κομμάτι του διαφημιστικου μισογυνισμου στην Ελλάδα, απο μια συγκεκριμένη ενωση υπέρ των γυναικών (δεν θυμάμαι-κακως- το ονομά της, που επεμβαίνει στην Ελλάδα σε τέτοιου τύπου διαφημίσεις). Θυμάμαι μάλιστα διαφήμιση (πάλι όχι το προίον) στην οποία ενας τριαντάρης άντρας επέστρεφε στη πεθερά του τη… Γυναίκα του ως ελάττωμα προίον (κατι που δεν του συνέβαινε «ευτυχως» με το προιον της διαφήμισης) και ετοιμαζομουν να τηλεφωνήσω κ να ενημερώσω την ενωση αυτη, αλλα με ανακούφιση διαπίστωσα ότι η συγκεκριμένη διαφήμιση δεν έτρεξε πάνω απο δυο μερες,προφανως για το συγκεκριμένο λόγο…
    Δυστυχώς, ακόμα και σήριαλ, ταινιες και τραγούδια, έχουν για μένα πολλές φορές τον ίδιο ύπουλο και καταλυτικό ρόλο…Επίσης προσωπικα, ελάχιστες διαφημίσεις πετυχαινω, αφου οταν «μπαίνουν» αλλάζω κανάλι, και οταν τα κανάλια ύπουλα…συγχρονίζονται, είτε τις βάζω στο mute, είτε κανω δουλίτσες μέσα στο σπίτι…(το χρονικό πλαισιο διαφημίσεων ανα εκπομπή είναι πάντα το ίδιο, οπότε αν το μάθεις τους… «δουλεύεις εσυ, λες ας πούμε: Α, εδω το brake είναι τέσσερα λεπτα, θα επανέλθω λοιπόν σε τέσσερα…)
    Όσο για το υαλουρονικό οξύ δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο!!!!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Πόσο σωστά όσα αναφέρεις, ρε Κατερίνα!!! Νομίζω ότι έθιξες όλα τα «κακώς κείμενα» των διαφημίσεων σήμερα. Ευτυχώς, υπάρχουν ενώσεις όπως αυτή που αναφέρεις και τουλάχιστον έχουμε απαλλαχθεί ως ένα βαθμό από διαφημίσεις που θέλουν την γυναίκα υποδέεστερη ή την παρουσιάζουν ως σκεύος ηδονής! Κατά τ’άλλα η βλακεία περισσεύει…

      Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s