ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ!

Βιβλία

Το post αυτό απευθύνεται κυρίως σε όσους έως τώρα δεν έχουν βρει την ευκαιρία να διαβάζουν βιβλία όσο θα ήθελαν. Θα προσπαθήσω να περιγράψω τρόπους, που αν τους ακολουθήσετε ίσως διαπιστώσετε ότι η ανάγνωση βιβλίων μπορεί να αποδειχθεί μια άκρως απολαυστική πνευματική ενασχόληση στην οποία συμμετέχουν όλες οι αισθήσεις. Ακόμα κι αν είσαι bookworm διάβασε αυτό το κείμενο, καθώς ενδέχεται να βρεις στοιχεία που θα προσθέσουν το «αλατοπίπερο» στη σχέση διαρκείας σου με τα βιβλία (ξέρεις τώρα εσύ)!

• Διάλεξε ένα βιβλίο που σε ενδιαφέρει.

Bookshop

Οκ μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά πολλοί άνθρωποι έχουν αποθαρρυνθεί από την ανάγνωση γιατί δεν είχαν την τύχη να γνωρίσουν εκείνο το βιβλίο που θα τους αγγίξει. Σκέψου, ποιά είναι τα ενδιαφέροντα σου, τι ταινίες σου αρέσουν, σε ελκύει το φανταστικό, οι ρομαντικές ιστορίες, η ιστορία, τα κοινωνικά θέματα; Έχεις διαβάσει ποτέ κάποιο βιβλίο που σου άρεσε πολύ ή έχεις έστω ένα συγγραφέα που εκτιμάς;  Όλα αυτά μπορεί να σε βοηθήσουν στο να κάνεις μια επιλογή κοντά στα γούστα σου. Ρώτα κάποιον φίλο σου με τον οποίο ταιριάζετε στα ενδιαφέροντα και διαβάζει, να σου προτείνει ένα βιβλίο που του άρεσε ή επισκέψου ένα καλό βιβλιοπωλείο και προσπάθησε να περιγράψεις στον υπάλληλο τί περίπου θα σε ενδιέφερε να διαβάσεις. Κάνοντας μια καλή αρχή, ανοίγοντας το μονοπάτι, πολύ εύκολα θα ακολουθήσει κι άλλο βιβλίο καθώς η ανάγνωση έχει αυτή τη μαγεία. Άπαξ και καταφέρεις και μπεις ολοκληρωτικά στον κόσμο της, μετά περνάς από το ένα δωμάτιο στο άλλο χωρίς να θες να βγεις ποτέ από εκεί!

• Βρες τον κατάλληλο χώρο.

Books

Έχεις λοιπόν το πολυπόθητο βιβλίο στα χέρια σου, καιρός να βρεις και το δικό σου ναό ή αλλιώς τον τόπο/χώρο που θα διαβάζεις. Είπαμε το διάβασμα είναι απόλαυση, οπότε θέλει και το κατάλληλο περιβάλλον! Αν και ξέρω ότι μερικά bookworm-άκια από εσάς και σε καρφιά να σας έβαζαν πάλι θα διαβάζατε. Μπορεί να προτιμάς το γραφείο σου, μια αφράτη πολυθρόνα ή το κρεβάτι σου. Αν ανήκεις στους τυχερούς που έχουν δικό τους χώρο, μπορείς να φτιάξεις μια μικρή γωνιά ανάγνωσης όπως την έχεις φανταστεί. Για παράδειγμα, εγώ έχω φανταστεί μια γωνιά με μαξιλάρες και αρωματικά κεράκια (ποτέ μην υποτιμάς την αξία των αρωματικών κεριών) σαν cocooning τύπος που είμαι. Αν είσαι άνθρωπος της φύσης πάρε το βιβλίο σου και τρέχα στο πλησιέστερο πάρκο ή αλσάκι. Αν μένεις, σε παραθαλάσσια περιοχή ακόμα καλύτερα, ξέρεις πόσο σε ζηλεύω; Το σημαντικό είναι να βρεις έναν χώρο που θα σου προσφέρει χαλάρωση, ησυχία και συγκέντωση, ώστε να μπορείς να αφοσιωθείς στο βιβλίο σου.

• Βάλε τη μουσική στο παιχνίδι.

Music_and_books

Ξέρω πως η μουσική πολλούς τους αποσπά. Όμως, μπορεί και να απογειώσει σε ορισμένες περιπτώσεις την εμπειρία της ανάγνωσης. Για παράδειγμα, σκέψου να διαβάζεις μια ιστορία που εκτυλίσσεται στη Γαλλία και να έχεις να παίζουν στο background παριζιάνικες μελωδίες. Δε δένει πολύ αρμονικά; Η μουσική σε ταξιδεύει και δρα συμπληρωματικά. Εδώ αξίζει να ανακαλύψεις το Κασετόφωνο, το οποίο έχει κάνει το εξής μαγικό: έχει συγκεντρώσει playlists-κασέτες για κάθε περίσταση και φάση της ζωής. Από τη μαγειρική και τη γυμναστική μέχρι το διάβασμα. Έτσι, στις κατηγορίες με τίτλο The sound of readingΚαφές και ΒιβλίαStuDying  μπορεί να βρεις τη μελωδία που ζητάς.

• Βάλε ΚΑΙ τη γεύση στο παιχνίδι.

image image

Εδώ δεν μπορείς να πεις όχι! Φτιάξε καφέ, μια ζεστή σοκολάτα, ένα αρωματικό τσάι ή παγωμένα smoothies αν είναι καλοκαίρι και απόλαυσε τις γουλίτσες σου καθώς γυρνάς τις σελίδες. Επιτρέπονται -μη σου πω επιβάλλονται- μπισκοτάκια, γλυκάκια, φρούτα ή άλλες λιχουδιές. Μπορεί να σου φαίνεται αστείο αλλά γεύση και μνήμη συνδέονται στενά, οπότε γιατί να μη λες κάθε φορά που πίνεις π.χ. σοκολάτα:<<αυτή τη γεύση την έχω συνδυάσει με το τάδε βιβλίο που διάβαζα, καιρός να ξαναδιαβάσω!>> ; Και τέλος πάντων, μέχρι κι ο Προυστ τις γούσταρε τις μαντλέν του! Ε, κάτι θα ξερε παραπάνω ο άνθρωπος!

• Team spirit ❤️

image

Έχει τύχει να μπεις ποτέ σε ένα σαλόνι και να δεις όλα τα μέλη μιας οικογένειας να διαβάζουν; Η ατμόσφαιρα κρύβει μια απίστευτη ενέργεια. Οπότε, πείσε αδέλφια, ξαδέλφια, συγκάτοικο, τη μαμά σου, τον μπαμπά σου, τον καλό σου ή την καλή σου να διαβάσετε τα βιβλία σας παρέα. Όλο αυτό σου δίνει κίνητρο, επιπλέον συγκέντρωση (αφού στο διπλανό δωμάτιο δε θα ακούγεται ενοχλητικά η τηλέοραση ή η ηλεκτρική σκούπα ντε) και θα έχετε και θέμα συζήτησης να αναπτύξετε μετά. Πόσο ιντελεκτουάλ anyway;

Αυτοί είναι μερικοί απλοί τρόποι για να ανακαλύψεις πως το διάβασμα δεν είναι βαρετό ή αγγαρεία. Ίσα-ίσα που αν το συνοδέψεις και με άλλα πράγματα που σου αρέσουν, γίνεται απόλαυση και ουσία που σου αλλάζει τη ζωή. 😉

cocooning_cat

26 thoughts on “ΚΑΝΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΩΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ!

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Σιγά-σιγά θα την φτιάξεις και θα είναι ακριβώς όπως τη φαντάζεσαι! 🙂
      Εγώ έχω άλλον καημό, η βιβλιοθήκη μου έχει φουλλάρει και δεν ξέρω πού να βάζω πλέον τα βιβλία μου. Στο τέλος, θα ανοίγει η μάνα μου τα ντουλάπια στην κουζίνα και θα τα βρίσκει εκεί. 😛

      Αρέσει σε 3 άτομα

      • Ο/Η pote-pote tin kiriaki λέει:

        Χαχα! Πόσο σε καταλαβαίνω 😛 Στο μεταξύ έχουμε αγοράσει και μικρή βιβλιοθήκη γιατί το προηγούμενο σπίτι είχε πολύ μικρό σαλόνι. Έχω ακριβώς το ίδιο πρόβλημα αλλά δεν ξέρω αν θα φαίνεται ωραίο να πάρω ακόμα μια βιβλιοθήκη..
        Προς το παρόν, υπάρχουν απλωμένα σχεδόν παντού (ναι και στην κουζίνα :P) και βλέπουμε. Δοκίμασε να πάρεις ραφάκια τύπου ΙΚΕΑ, που χωράνε κάμποσα βιβλία. Υπάρχει και η εναλλακτική , που έκανε ένας φίλος μου, να τα βάλεις σε μικρές στοίβες στο πάτωμα κι από πάνω απλώνεις και μια σειρά λαμπάκια. Φαίνεται πολύ ωραίο αλλά να ξέρεις σκονίζονται 😉

        Αρέσει σε 1 άτομο

  1. Ο/Η mia petra λέει:

    Ω ναι, μου έχει τύχει το τελευταίο αλλά όχι πια, αφού οι γονείς μου είναι πολύ μεγάλοι και σταμάτησαν την ανάγνωση λογοτεχνίας 😦 Πάντως εγώ διαβάζω με ησυχία, αν κάτι με αποσπά, πολύ με ενοχλεί.. Το «κασετόφωνο» έκτακτο! Πάω να το ξεψαχνίσω 🙂 Τα φιλιά μου 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Ο/Η magikifoni λέει:

    Τέλειο άρθροοο! Το απόλαυσα! Καλογραμμένο-καλοφροντισμένο 😉 .
    Εγώ απλά έχω την αίσθηση ότι διαβάζω με πολύ αργούς ρυθμούς, κάτι που δεν μου αρέσει γιατί νομίζω ότι με κρατά προς τα πίσω! Επίσης, κι εγώ πιστεύω πως η κατάλληλη και σωστά επιλεγμένη μουσική προσθέτει στην »τέχνη» της ανάγνωσης 🙂 !

    Μου θύμισες ένα σχετικό άρθρο (και πολύ ενδιαφέρον!) που διάβαζα πριν κάμποσες μέρες κι αναιρεί πολλά από αυτά τα οποία πολλοί συνηθίζουμε στην ανάγνωση:

    http://selides.kastaniotis.com/%E1%BC%A1-%CF%84%CE%AD%CF%87%CE%BD%CE%B7-%CF%84%E1%BF%86%CF%82-%E1%BC%80%CE%BD%CE%AC%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82/

    Πολύ όμορφο και πάλι! Καλό βράδυ Παναγιώτα! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Αλεξάνδρα μου, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα όμορφά σου λόγια! 😊
      Το κείμενο που μου έστειλες είναι εξαιρετικό κι όντως αρκετά ανατρεπτικό σε κάποια σημεία του. Ωστόσο, όσοι αποτελούν «αναγνώστες» καταλαβαίνουν πολύ καλά όσα τόσο υπέροχα περιγράφει.
      Όσο για το ότι διαβάζεις σχετικά αργά, σιγά το πρόβλημα! Κι εγώ δε διαβάζω ιδιαίτερα γρήγορα. Το θέμα είναι να απολαμβάνεις ένα βιβλίο και να κερδίζεις από την ανάγνωση του. Τώρα και λίγο παραπάνω να κάνεις να το διαβάσεις, δεν τίθεται θέμα. 😉
      Καλό μας ξημέρωμα!😄

      Αρέσει σε 1 άτομο

      • Ο/Η magikifoni λέει:

        Το φαντάστηκα ότι θα σου αρέσει κι ότι θα το εκτιμήσεις 🙂 ! Έχεις δίκιο, είναι κάτι που το κάνουμε για τον εαυτό μας και είναι καλό να παίρνει ο καθένας τον δικό του χρόνο για να το απολαμβάνει και να αντλεί όντως κάτι από την ανάγνωση!

        Ε ρεε πώς περνούν οι ώρεςς! 😛 Καλό ξημέρωμα με καλές αναγνώσεις χεχεχε 😀

        Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Ο/Η Martha Blogging λέει:

    Από πολύ μικρή αγαπώ το διάβασμα.. Και τώρα ψάχνω τον χρόνο με το σταγονόμετρο!
    Βέβαια δεν απέχω και εντελώς μιας και πλέον διαβάζω με την μικρή μου! Αλλά πολύ θα ήθελα να ξεφύγω λίγο από τα παιδικά παραμύθια. Είδομεν!
    Πολύ μου άρεσαν οι συμβουλές σου!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Όταν αρχίζουν οι οικογενειακές υποχρεώσεις, συνήθως, είναι δύσκολο να βρεις προσωπικό χρόνο. Ίσως πριν κοιμηθείς το βράδυ ή κάποια πρωινά του σ/κ πριν ξυπνήσουν τα παιδιά μπορεί να υπάρξει έστω λίγος χρόνος να αφιερώσεις στο διάβασμα! Πιστεύω, θα σε βοηθήσει κιόλας να ξεφύγεις λιγάκι από τη ρουτίνα! 😊

      Αρέσει σε 1 άτομο

  4. Ο/Η oneiraparamithiou λέει:

    @ Παναγιωτάκι: Αααααα, πόσο μου άρεσε τούτη η ανάρτηση!!! Καταρχήν σε ευχαριστουμε που μας γνώρισες το Κασετόφωνο , δεν ειχα ιδεα και αμέσως το έβαλα να παίζει! 🎷🎼🎺

    Ουφ, πολλές φορες συνομιλώντας με άλλους βιβλιόφιλους θεωρούσα τον εαυτό μου περίεργο -αφου σε αντίθεση με εκείνους εγω για να απολαύσω ενα καλο βιβλίο τους ελεγα και απορούσαν πως… αναλόγως το βιβλίο θα ήθελα από πριν αφοσιωθώ…να φτιάξω πρωτα συγκεκριμένο ρόφημα, να βάλω παράλληλα easy listening μουσικη να παίζει(εκτος αν το βιβλιο παραείναι δύσκολο στη γραφή του και πολυ σοβαρό) να αναζητ σω γωνία/θέςη για αναγνωςη και …-Αχ, σε ευχαριστώ που το αναφέρεις και αυτο !-αν είμαι σπιτι να ανάψω και κεράκια ή το τζάκι..χιχι! Οταν ημουν επισης μικρη, παντα τσιμπολογουσα κ κάποιο γλυκάκι, ιδιαίτερα αν μιλούσε η περιέγραφε κ φαγητό το βιβλ´ιο στις σελίδες του…. (Όχι οτι πια τα κανω παντα ΟΟΛΑ αυτα, εκτος απο σημερα που επιτέλους αφοσιώθηκα, γράφω και διαβάζω με μουσικούλα στο σπιτι -και στα αγαπημένα μου μπλογκς- βλέπεις συνήθως τον τελευταίο καιρο διαβάζω μέσα στο μέτρο…εκει δεν ειναι εύκολο, παλια απορούσα με όσους το έκαναν, αλλα βρίσκω τον εαυτο μου να το κανει όχι μόνο με εύκολα, αλλα και με πιο ιδιαίτερα βιβλια… Ειναι θέμα να εκπαιδεύσεις τον εαυτο σου τελικα στην αυτοσυγκέντρωση…

    @ Αλεξανδρα: Μα τι ομορφο κείμενο πραγματικα μας έστειλες, και π´οσο ταιριάζει με την ανάρτηση της γατούλας μας… 🙂

    Φιλακια πολλα πολλα κ στις δυο!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Χαίρομαι που σου άρεσε Κατερίνα! 😄
      Για μένα το διάβασμα είναι ιεροτελεστία, οπότε απαιτεί κι άλλες παράλληλες «μυσταγωγικές» ενέργειες. 😉
      Σχετικά, με το διάβασμα στο μετρό το απέφευγα αλλά πια διαβάζω κι εκεί. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι τα πιο «δύσκολα» βιβλία δεν μπορώ να τα διαβάσω στα ΜΜΜ. Είναι που θέλω τον προσωπικό μου χώρο και χρόνο για να τα κατανοήσω πλήρως και να τα καταλάβω και μέσα σε λεωφορεία ή μετρό αποσπώμαι από κουβέντες, θορύβους κτλ. Όμως, πιο «εύκολα» αναγνώσματα τα διαβάζω άνετα και περνά και η ώρα χωρίς να βαριέμαι όπως παλιά.

      Αρέσει σε 1 άτομο

  5. Ο/Η skleanthi λέει:

    Πολύ όμορφο κείμενο. Με τόσο χρόνο που περνώ μπροστά σε οθόνες λόγω διαβάσματος, δυσκολεύομαι να βρω όρεξη να διαβάσω. Βρίσκω συνέχεια δικαιολογίες για τον εαυτό μου, ανεξαρτήτως του πόσο μου αρέσει να χάνομαι στις σελίδες των βιβλίων όταν τελικά το κάνω. Μου έδωσες έμπνευση να συνεχίσω να προσπαθώ να διαβάζω καθημερινά! 🙂

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Αν το κειμενό μου αποτέλεσε έμπνευση ώστε έστω κι ένας άνθρωπος να αρχίσει ξανά να διαβάζει συστηματικά βιβλία, είμαι πολύ-πολύ χαρούμενη!
      Θα δεις ότι είναι μέχρι να κάνεις την αρχή. Άπαξ και ξαναξεκινήσεις και βρεις το ρυθμό σου μετά σχεδόν πάντα θα βρίσκεις χρόνο για λίγη ανάγνωση. 🙂

      Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

