ΜΙΣ ΠΕΡΕΓΚΡΙΝ, ΣΤΕΓΗ ΓΙΑ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

image

Το «Μις Πέρεγκριν Στέγη για ασυνήθιστα παιδιά», ανήκει στο είδος που αποκαλούμε – και σπάνια διαβάζω πλέον- young-adult (δηλαδή νεανική) φανταστική λογοτεχνία. Αν και είχε βουήξει ο τόπος με αυτό μιας κι έχει γίνει best-seller, εγώ ομολογώ ότι το έμαθα μέσω του αγαπημένου μου Tim Burton, αφού το διασκεύασε σε ταινία που θα βγει στις αίθουσες μέσα στο έτος που διανύουμε με επικρατέστερη ημερομηνία πρεμιέρας τις 30 Σεπτεμβρίου του 2016. Έτσι, αμέσως έψαξα ποιο είναι αυτό το βιβλίο με τον περίεργο τίτλο και το αλλόκοτο εξώφυλλο. Και αφού το βρήκα, το διάβασα μονορούφι και η ετυμηγορία είναι ότι το απόλαυσα!

Ο 16χρονος Jacob ζει ως ένα άνετο οικονομικά Αμερικανάκι πλήττωντας μες τις μεγαλοαστικές νόρμες που του επιβάλλει η ευκατάστατη οικογένειά του. Το μόνο πρόσωπο που εκτιμά ιδιαίτερα είναι ο παππούς του, που από μικρό τον θυμάται να του διηγείται περίεργες ιστορίες. Ιστορίες για το πώς βρήκε καταφύγιο κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου (όντας Εβραιόπουλο) σε ένα ορφανοτροφείο σε ένα ξεχασμένο νησί στην Ουαλία και τις εμπειρίες του εκεί. Εμπειρίες που έζησε παρέα με άλλα αλλόκοτα παιδάκια του ορφανοτροφείου τα οποία ήταν αόρατα, ίπταντο, μπορούσαν να σηκώνουν ολόκληρους βράχους κι άλλα υπερφυσικά. Αν και ο Jacob, σαν παιδί, απολάμβανε όσο τίποτα τις ιστορίες που άκουγε από τον παππού του και τις φωτογραφίες που του έδειχνε από τη ζωή του στο ορφανοτροφείο, μεγαλώνοντας άρχισε να πείθεται ότι δε θα μπορούσαν να αποτελούν τίποτα άλλο παρά αποκύηματα της φαντασίας του παππού του. Όταν όμως ο παππούς πεθαίνει κάτω από τραγικές και αδιευκρίνιστες συνθήκες αυτά που θα δει και θα ακούσει ο Jacob λίγο πριν το θάνατό του, θα τον στιγματίσουν. Μήπως τελικά όσα του διηγούταν τόσα χρόνια δεν είναι απλά φαντασία; Κι έτσι ο Jacob θα ταξιδέψει ως εκείνο το απομακρυσμένο και σκοτεινό χωριό της Ουαλίας, για να βρει το ορφανοτροφείο και να ανακαλύψει την αλήθεια.

image

Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο του βιβλίου, που το καθιστά και πρωτότυπο είναι ότι η ιστορία βασίζεται αρκετά σε ανατριχιαστικές φωτογραφίες που παρεμβάλλονται στην αφήγηση. Συγκεκριμένα, ο συγγραφέας Ransom Riggs βρήκε σε διάφορα γιουσουρούμ vintage φωτογραφίες με περίεργο θέμα τις οποίες και άρχισε να συλλέγει. Αυτές λοιπόν αποτέλεσαν την έμπνευση και τη βάση να πλάσει την ιστορία του. Μια ιστορία που θα λατρέψουν όλοι οι fans των φανταστικών ιστοριών με κάποια στοιχεία μυστηρίου και ανατριχίλας.

image

Αρκετοί, ίσως βρήκαν το βιβλίο κάπως «εφηβικό». Διαφωνώ αρκετά. Σε πρώτη ανάγνωση, μπορεί να είναι ένα βιβλίο που διαβάζεται εύκολα, γρήγορα και γοητεύει κάθε έφηβο. Με μια πιο προσεκτική ματιά όμως η ιστορία κρύβει αρκετές αλληγορίες, όπως το πώς η κοινωνία απομονώνει οτιδήποτε διαφέρει ή ξεχωρίζει, την ύβρι που περιέχεται στο να υπερεκτιμά ο άνθρωπος το πεπερασμένο της φύσης του και τις συνέπειές της και κυρίως το μήνυμα ότι κάποιες φορές πρέπει να προσεγγίζουμε τα πράγματα από μια πιο διεισδυτική κι εσωτερική ματιά, να μην είμαστε έρμαια ενός άτεγκτου, υπερβολικά ορθολογιστικού και μονοδιάστατου κόσμου.

image

Προσωπικά, ανυπομονώ να διαβάσω τη συνέχεια και φυσικά να δω την ιστορία μέσα από τη σκηνοθετική οπτική του Burton. Α! Και μην ξεχνάτε: Stay peculiar!

image

Δείτε και το παρακάτω βιντεάκι να μπείτε στο κλίμα:

13 thoughts on “ΜΙΣ ΠΕΡΕΓΚΡΙΝ, ΣΤΕΓΗ ΓΙΑ ΑΣΥΝΗΘΙΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Εμένα δηλαδή που μου άρεσε πολύ το πρώτο, φαντάσου πώς θα μου φανεί το δεύτερο! Κρίμα πάντως που έκλεισαν οι εκδόσεις Πλατύπους και δε θα δούμε τα άλλα δύο μάλλον ποτέ στα ελληνικά. Δεν πειράζει όμως, θα τα διαβάσουμε στα αγγλικά.

      Μου αρέσει!

  1. Ο/Η mia petra λέει:

    Δηλαδή διαβάζεται άνετα κι από μεγάλα παιδιά, ε; 🙂
    Άσε που θέλω να πάω και στην Ουαλία κι είναι μια ευκαιρία
    να αφήσω την φαντασία μου να ταξιδέψει ως εκεί.. Καλό μήνα! 🙂
    Υ.Γ Πολύ ωραίο εξώφυλλο!

    Αρέσει σε 1 άτομο

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Έχει ξεκάρα στοιχεία νεανικής λογοτεχνίας! Όμως ως κάτι πιο «ελαφρύ», ειδικά αν σε γοητεύουν τέτοιος είδους ιστορίες, μπορείς να το διαβάσεις και να σου αρέσει, γιατί όχι; Εμένα μου άρεσε αρκετά πάντως, ενώ συνήθως τα υπόλοια βιβλία της κατηγόριας αυτής τα βαριέμαι πλέον.

      Αρέσει σε 1 άτομο

  2. Ο/Η Akylina λέει:

    Κι εμένα με απογοήτευσε λίγο το πρώτο βιβλίο :/ Η πλοκή και γενικά η όλη ιδέα μου φάνηκε εξαιρετικά ενδιαφέρουσα (ειδικά οι φωτογραφίες), αλλά τελικά ήταν λίγο πιο «εφηβικό» απ’ ότι περίμενα 😛 Δεν έχω διαβάσει ακόμα τα υπόλοιπα και θα ‘θελα να δω πως εξελίσσεται η ιστορία 🙂

    Όσο για την ταινία, εφόσον την αναλαμβάνει ο Burton μόνο αριστούργημα μπορεί να είναι :3

    Αρέσει σε 1 άτομο

  3. Ο/Η pote-pote tin kiriaki λέει:

    Νομίζω κάνω μεγάλο λάθος που δεν έχω ασχοληθεί με young adult λογοτεχνία. ΑΚούγεται πολύ καλό. Να πω την αμαρτία μου, προτιμώ να το δω σε ταινία, να έχω και την αγωνία για το τί θα γίνει :p

    Μου αρέσει!

    • Ο/Η cocooning cat λέει:

      Μπα δεν κάνεις λάθος που δεν ασχολείσαι με την young adult λογοτεχνία. Κατά την άποψή μου, όταν περνάς ένα cutoff ηλικίας (δηλαδή πάνω από τα 20-22) τα περισσότερα είναι κάπως ανιαρά, εκτός κι αν έχεις κολλήσει σε συναισθηματική κατάσταση εφήβου. 😛 Το συγκεκριμένο μου άρεσε, γιατί σε τέτοιους είδους ιστορίες παλιμπαιδίζω λιγάκι!
      (Btw ξεκίνησα «Το κουκλόσπιτο»! Είμαι αρχές ακόμα κάπου στην 70η σελίδα και είναι πολύ καλό, ανυπομονώ να δω τι θα γίνει στη συνέχεια)

      Αρέσει σε 1 άτομο

Σχολιάστε

